Hoe retourneer je een product
Bij Sinful kun je een ongeopende verpakking of een enkel product tot 365* dagen na aankoop retourneren.
*Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na levering is verbroken zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Dat betekent dat je het recht om te retourneren verliest als je de verzegeling verbreekt op producten die om gezondheids- en hygiënische redenen niet geschikt zijn voor teruggave. Producten die niet voor intiem gebruik zijn, mogen worden uitgepakt als je ze in dezelfde staat kunt retourneren als waarin je ze hebt ontvangen. Dit houdt in dat lingerie e.d. gepast mag worden, zolang het product in dezelfde staat en verpakking kan worden geretourneerd. Het recht op teruggave vervalt indien en wanneer je het product hebt gebruikt op een manier die de waarde van het product duidelijk aanzienlijk vermindert. Als er schade is aan het product bij uw retourzending die niet aanwezig was toen het product door ons aan u als klant werd geleverd, kunnen we de waardevermindering in mindering brengen op de totale terugbetaling.
Retourneer een hele bestelling of een enkel product
Je kunt het pakket/product aan ons retourneren door:
- te weigeren het pakket aan te nemen/op te halen*
- het ongebruikte product aan ons retourneren binnen ons retourbeleid van 365 dagen, d.w.z. binnen 365 dagen nadat u uw bestelling hebt geplaatst. Als je producten na ontvangst aan ons retourneert, ben je zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten.
*Wanneer je bij levering het pakket weigert of het pakket niet afhaalt bij het gekozen afhaalpunt, gaan wij ervan uit dat je de aankoop wilt annuleren. Wij brengen de verzendkosten van de retourzending in mindering bij de terugbetaling van het totale aankoopbedrag. De verzendkosten zijn €4,95. Als je de retourzending niet op deze manier wilt afhandelen, kun je het pakket aannemen of afhalen en het pakket zelf naar ons retourzenden.
Mocht je naar aanleiding van bovenstaande vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op .
Hoe stuur je een product retour
Als je gebruik wilt maken van jouw herroeppingsrecht om jouw aankoop of delen daarvan te retourneren, ga je als volgt te werk:
- Print het retourformulier, vul je gegevens in en voeg het bij jouw retourpakket. Als je geen printer hebt, kun je het formulier met de hand uitschrijven en toevoegen aan het pakket, of ons de gegevens per e-mail toesturen op service@sinful.nl.
- Koop een retourlabel via DEZE LINK. (Let op, je hebt hiervoor een printer nodig)
Volg de instructies via de link.
De kosten van de retourzending zijn voor jouw rekening. Sinful verstrekt geen gratis retourlabels, maar we bieden ze wel aan voor een aantrekkelijke prijs.
Als je het label koopt via bovenstaande link, zullen wij je helpen bij eventuele schade aan of verlies van jouw pakket.
Als je het pakket zelf wilt retourneren, kun je het naar ons lokale retouradres sturen:
Sinful / Mcompany ApS, De Koumen 100, 6433 KE Hoensbroek
- het retourformulier te printen, in te vullen en in de verpakking te doen. Als je geen printer hebt, kun je het ook met de hand uitschrijven.
-LET OP! Sinful aanvaardt geen retouren die onder rembours worden opgestuurd. Wij acce pteren alleen pakketten die rechtstreeks naar ons adres zijn verzonden. We accepteren alleen pakketten die naar ons adres worden verzonden, en jij bent verantwoordelijk voor de retourzending. Dit geldt alleen voor het 365-dagen retourbeleid
Je bent verantwoordelijk voor de waarde van het pakket, totdat Sinful het heeft ontvangen. Zorg er daarom voor dat het product goed en veilig verpakt is.
Hoe krijg je je geld terug
Wanneer je gebruik maakt van je recht om een ongeopend of ongebruikt product binnen 14 dagen te retourneren, wordt je geld terugbetaald binnen 14 dagen na ontvangst van de bevestiging dat je spijt hebt van je aankoop.
Bij gebruik van het beperkte retourrecht van 365 dagen van Sinful, vindt terugbetaling plaats zodra we het artikel hebben ontvangen én hebben geverifieerd dat het voldoet aan de voorwaarden voor het recht op retour.
Bekijk hier meer informatie over terugbetaling.
Als je vragen hebt, kun je altijd contact met ons opnemen .
Wettelijke garantie en deadline voor claims
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Wanneer je bestellingen plaatst bij winkels binnen de EU, heb je altijd minimaal 2 jaar garantie. Dit geldt ook voor bestellingen die je bij Sinful plaatst.
Wij verzoeken u het gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken.
Bij een geschil volgen wij de uitspraak van de Europese Mededingings- en Consumentenautoriteit.
Hoe dien je een klacht in
Je kunt je recht om te klagen als volgt uitoefenen:
Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)."